Laatste keer... Sawadee Ka - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michelle Wijnen - WaarBenJij.nu Laatste keer... Sawadee Ka - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michelle Wijnen - WaarBenJij.nu

Laatste keer... Sawadee Ka

Door: Michelle Wijnen

Blijf op de hoogte en volg Michelle

28 April 2014 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Mama is weer veilig in Nederland wat maakt dat ik even tijd heb om jullie te updaten over onze avonturen hier samen :) Eerst nog even een kleine 'rectificatie' met betrekking tot mijn vorige blog. Ik schreef jullie dat Margot en ik Chiang Mai gingen ontvluchten en naar de White Temple zouden gaan. Margot en ik zaten die woensdag dan ook netjes om 1uur klaar omdat Prachit ons op zou halen en we met haar mee richting Chiang Rai mochten, zij bleek namelijk toch die kant op te moeten. Na een half uur wachten (die Thaise mensen nemen de tijd niet zo nauw, dus wel hadden wat geduld) checkte ik toch nog maar eens mijn mail om te kijken of we echt 1uur hadden afgesproken... bleek ik een mail van Prachit te hebben gemist waarin ze schreef pas om half 3/3uur bij ons te kunnen zijn! Oeps... Aangezien we enkel heen en weer wouden voor de tempel en een busrit 3uur in beslag zou nemen had het op dat moment geen zin meer om alsnog die kant op te gaan. We hebben allebei even enorm staan balen, aangezien we anders gewoon in alle vroegte een bus die dag hadden kunnen pakken en we geen andere mogelijkheid meer hadden om nog richting Chiang Rai te gaan :( Geen White Temple dit jaar dus, maar goed... Moet ik toch nog maar een keertje terug naar Thailand ;)

Donderdagmiddag kwam mama na een lange reis in Chiang Mai aan! Ik ben haar op het vliegveld gaan halen en had bedacht dezelfde avond enkel nog wat te gaan eten en voor een massage te gaan zodat mama eventjes aan de Thaise tijd en het Thaise leventje kon wennen :) De eerste voetmassage en Thaise maaltijd waren een feit! Top begin :D Ook de vrijdag hebben we nog rustig aan gedaan aangezien mama een beetje last had van haar jetlag. We zijn samen met Margot naar de Doi Suthep gereden en hebben daar de Wat Palat en Wat Phrathat Doi Suthep bekeken. Twee mooie tempels, waarbij de Wat Phrathat Doi Suthep vooral erg leuk is vanwege het uitzicht... Al hadden wij nog steeds veel smog boven de stad hangen, dus zagen we niets/weinig! Haha ;)

Zaterdag heb ik mama meegenomen naar de vrouwengevangenis voor een full body massage van 2uur! Zo'n massage is niet te vergelijken met bijvoorbeeld een oliemassage in Nederland, het gaat er iets steviger aan toe en is zonder olie. Ik heb gezien dat mijn mama nog hartstikke lenig is en samen vonden we de massage dan ook helemaal top :)! 'S middags zijn we door Chinatown gelopen en naar de bloemenmarkt gegaan! Bloemen liggen hier dus in het ijs zodat niet alles meteen verwelkt, toch een grappig contrast met Nederland. 'S middags overigens nog twee vriendinnen met elkaar herenigd :P Er kwam paniekerig een Frans meisje naar ons toe om te vragen of we haar vriendin hadden gezien. Zij was even ergens naar het toilet geweest en was haar nu al 40min kwijt. Na een korte omschrijving hebben we beloofd rond te kijken voor haar vriendin en zijn we weer verder gelopen. Na een tijdje zagen we een meisje die perfect aan de omschrijving voldeed rustig staan winkelen. Zij leek zo totaal niet naar iemand op zoek dat we nog hebben staan twijfelen of we haar wel moesten aanspreken! Uiteindelijk toch maar gedaan en ja hoor... Ze was haar vriendin ook kwijt! Maar dat gebeurde wel vaker verklaarde ze ons doodleuk... Haha ;) Uiteindelijk hebben we haar gewezen waar haar vriendin was en kregen we applaus van de Thaise mensen om ons heen! Hihi :)

Zondag zijn mama en ik samen met Margot lekker gaan ontspannen bij het zwembad en 's avonds zijn we met z'n 2e op de Sunday Market souveniertjes gaan shoppen. Mama had extra weinig kleding mee zodat ik van alles mee kon geven ;) De ontspanning in het zwembad was ook wel nodig want ik heb mama op de maandag op de fiets gezet en zijn we samen door Chiang Mai gaan fietsen, alle speciale tempels gaan bekijken en zijn we in het parkje gaan zitten. Dinsdag is mama de eerste keer mee gegaan naar het weeshuis. Het was erg bijzonder om mama het weeshuis te kunnen laten zien en nu alles over de kindjes te kunnen vertellen terwijl ze mee zat te knuffelen. Ook mama was gelijk verliefd op de dropjes en heeft besloten een zestal mee te nemen richting Nederland :) Ze heeft er immers als 6 groot gebracht, dus kon dit nog wel een keertje ;)

Ook woensdag en donderdag zijn we naar het weeshuis geweest waarbij we op woensdag in de pauze door Prachit mee zijn genomen richting het meer en ze ons donderdag heeft uitgenodigd om bij haar thuis te komen eten! Het was heel bijzonder om bij haar thuis te mogen komen en het was onwijs lekker wat ze voor ons gekookt had. De gele curry en mango met sticky Rice gaat ook zeker in Nederland nog met enige regelmaat gemaakt worden, dus bereiden jullie je maar voor ;)

Vrijdag en zaterdag stonden er nog twee excursies op het programma. Op vrijdag zijn we naar de Doi Ithanon gegaan, de hoogste berg van Thailand. Twee jaar geleden zijn Bram en ik helemaal naar boven gereden maar regende het zo ontzettend hard dat ik de auto niet uit ben gegaan. Ditmaal keek ik dus enorm uit naar de top van de berg, maar helaas viel deze enorm tegen. Er stonden zulke hoge bomen dat er geen uitzicht was! Nogal een teleurstelling dus :( Op weg naar boven wel bij twee mooie watervallen gestopt, in een kleine Karen Village (lokaal dorpje) gaan kijken en op een lokale markt geweest. De laatste stop was bij een soort van bloementuin met twee pagodes, speciaal voor de koning en koningin gebouwd. Dit was wel erg mooi om te zien en hier was het uitzicht gelukkig ook fantastisch. De zaterdag stond de Thaise kookworkshop op het programma, een enorm succes! Na een bezoekje aan de markt en rondleiding op de boerderij was het aan ons om een 5-tal gerechten te maken. We hebben een heerlijke soep, curry, noodle maaltijd, roerbak maaltijd en toetje gemaakt! Een voor een (gelukkig) ontzettend lekker maar wel ontiegelijk veel ;) 'S avonds konden we dan ook alleen nog maar met onze volle buik genieten van een laatste voetmassage samen ;)!

Zondagmorgen is mama in alle vroegte (5.30 uur :O) weer naar Nederland vertrokken! We hebben een ontzettend leuke tijd gehad hier in Thailand samen :) Mams, nogmaals dankjewel voor het komen :D Inmiddels is mijn laatste weekje dus aangebroken en mag ik me langzaamaan gaan voorbereiden op het afscheid van vrijdag. Denk dat het stiekem toch best wel lastig gaat worden aangezien de kindjes een heel speciaal plekje hebben veroverd! Gelukkig is dat vrijdag pas en kan ik eerst nog een paar dagen volop knuffelen :) Zaterdag vlieg ik vanuit hier naar de Filipijnen waar ik Bram na 8 weken weer zal zien :D Ik heb er heeeeel veel zin in!! Mijn volgende blog zal dus waarschijnlijk vanuit de Filipijnen komen ;)

Vandaar dus een laatste keer Sawadee Ka vanuit Chiang Mai :D

Liefs, Michelle

  • 28 April 2014 - 17:45

    Chantal:

    Zo te horen was het erg leuk met mamma, mooie foto's. Volgens mij gaat de tijd snel voorbij, veel plezier samen met Bram, we horen het wel als we Thais mogen komen eten :), kus en tot in bemmel

  • 28 April 2014 - 19:36

    Mariella Wijnen:

    Lieve meid,
    Aan dit verhaal kan ik niets toevoegen.
    Ik heb inderdaad een hele fijne vakantie met jou samen gehad en de dagen zijn omgevlogen.
    Geniet nog van die kleine dropjes en geef ze van mij een extra knuffel.
    Jouw blog leeft nu nog meer voor mij omdat ik het zelf mocht aanschouwen.
    Veel liefs . Mama

  • 28 April 2014 - 22:11

    Bart & Ria Lintsen:

    Hallo Michelle,

    Met plezier heb ik (we ) je verslag weer gelezen. Evenals de Thailand apps. Wel gezellig dat je moeder is geweest, nu weet ze precies waar je het straks over hebt. Mooi is dat.
    Voor jou nog een paar mooie dagen in het weeshuis maar daarna samen met Bram nog een fijne vakantie.
    Liefs bart en ria

  • 01 Mei 2014 - 06:08

    Ilana Iskander:

    Lieve Michelle,

    Ondanks dat je me goed op de hoogte via Whatsapp houdt, stuur ik je toch nog een berichtje op je weblog. Ik weet immers hoe leuk het is om reacties op je verhalen te krijgen.
    Wat fijn dat jij en Mariella een hele fijne tijd samen hebben gehad en leuk is het dat iemand uit je directe Nederlandse omgeving je leven daar van dichtbij heeft mee kunnen maken. Ondanks al je verhalen weten alleen jij en je moeder 'echt' hoe het leven in Thailand en het weeshuis is.
    Uiteraard ga je de tijd hier missen, maar stoppen op het hoogtepunt is het beste! Nu door naar het volgende hoogtepunt, een maand lang Filipijnen met Bram. Geniet ervan. Zo'n reis doe je niet snel weer en niemand kan je dit ooit nog afpakken.
    Wij ploeteren wel lekker verder in het kikkerlandje!
    Heel veel liefs,
    Ilaan

  • 02 Mei 2014 - 23:40

    Lisette:

    Ha Michelle! Mooi verhaal! Ik ben benieuwd hoe je laatste dag in het weeshuis vandaag was! Hele goede vlucht alvast en een hele mooie reis met Bram toegewenst!!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Op naar Thailand

Lieve allemaal,

mijn reis staat bijna op het punt om te beginnen! Om jullie allemaal op de hoogte te houden van mijn avonturen in Thailand en de Filipijnen heb ik deze blog aangemaakt :)

Zaterdag 8 maart vlieg ik via Bangkok naar Chiang Mai waar ik voor 8 weken vrijwilligerswerk in een weeshuis zal gaan doen. Het weeshuis waar ik zal gaan werken ligt een 15 km ten noorden van Chiang Mai en telt ruim 600 kinderen van 0 tot 22 jaar. Van 0 tot 6 jaar zijn het jongetjes en meisjes, en van 7 tot 22 jaar zijn het enkel meisjes in dit weeshuis. Het zijn kinderen die geen ouders meer hebben of kinderen die afgestoten zijn door de familie omdat er niet voor hen gezorgd kan worden (http://www.baanviengping.go.th/en/about.html).

Volgens de verstrekte informatie hebben de kinderen in dit weeshuis voldoende kleding, voedsel en speelgoed. Het enige wat zij missen is liefde, dat wat de vrijwilligers komen geven! Ik zal dus veelal leuke dingen met de kinderen gaan doen, met ze gaan knuffelen en ze vooral veel aandacht geven. Daarnaast zal ik onder andere helpen met schoonmaken, de oudere kinderen helpen met hun engels en ga zo maar door. Ik zal aanstaande zondag als ik aan kom in Chiang Mai opgehaald worden door een lokale coördinator van WLS International (de organisatie waar ik dit bij geregeld heb) en naar het hotel worden gebracht waar ik dan voor 8 weken zal verblijven. Maandag ochtend zal zij mij dan de weg naar het weeshuis laten zien. Van maandag tot en met vrijdag zal ik met het openbaar vervoer iedere dag naar het weeshuis afreizen en in de weekenden zal ik Thailand/Chiang Mai verder kunnen ontdekken :)

Na dit avontuur reis ik door naar de Filipijnen waar ik samen met Bram nog 4 weken rond zal reizen! Ook voor deze periode staan onwijs leuke dingen op het programma, die ik met jullie zal delen.

Ik heb heel veel zin in mijn avontuur en ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen aan de andere kant van de wereld! Ik houd jullie sowieso op de hoogte door van tijd tot tijd een nieuw verhaal en enkele foto's te plaatsen :)

Liefs, Michelle

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2014

Salamat Po!

13 Mei 2014

Sawadee en Mabuhay

28 April 2014

Laatste keer... Sawadee Ka

16 April 2014

Happy Songkran :)

09 April 2014

Het circus :)
Michelle

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 15458

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Thailand

Landen bezocht: