Het eerste weekje is alweer voorbij... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michelle Wijnen - WaarBenJij.nu Het eerste weekje is alweer voorbij... - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michelle Wijnen - WaarBenJij.nu

Het eerste weekje is alweer voorbij...

Door: Michelle Wijnen

Blijf op de hoogte en volg Michelle

16 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Het is alweer ruim een week geleden dat ik vanuit Nederland naar Thailand ben vertrokken! Mijn eerste week zit er op, dus tijd voor een update :) Zoals jullie allemaal in mijn vorige blogs hebben kunnen lezen, was het erg wennen bij aankomst. Ik heb veel meer vrije tijd dan verwacht, kan minder doen dan verwacht en ben meer alleen dan verwacht! Desalniettemin is de eerste week eigenlijk omgevlogen. Ik heb mijn draai in het weeshuis inmiddels al meer gevonden :) Na 1 dag en ochtendje bij de peuters, ben ik de rest van de week bij de baby'tjes geweest! Het zijn 1 voor 1 schatjes die ik het liefst allemaal mee naar huis zou willen nemen. Ik heb Bram maar al gewaarschuwd dat er misschien 1 mee komt richting de Filipijnen ;) Bij de baby'tjes is er gelukkig ook meer te doen. Zo mag ik ze flesjes geven en de grotere zelfs een fruit- of rijsthapje, ze troosten bij verdriet, met ze binnen spelen of buiten met ze een rondje gaan lopen en luiers verschonen. De kindjes hebben hier allemaal stoffen luiers aan. Bij een plasluier is verschonen zo gebeurd, maar bij een poepluier gaan ze een soort van onder de douche. De billetjes worden echt onder een douche gewassen en ook dat mogen wij doen :) De nannies lopen hun benen uit hun lijf, dat moet absoluut gezegd worden, en nog zijn er handen te kort. Ik denk dat er ruim 30 baby'tjes zijn namelijk! Door de vrijwilligers liggen de baby'tjes net wat minder lang te huilen en kunnen ook de nannies af en toe even gaan zitten en spelen. De meeste zijn echt dol op de kindjes, dus dat is super om te zien. De pauze tussen de twee shifts blijft helaas toch wel erg lang.

Afgelopen maandag heb ik tijdens de pauze dus een rondleiding door de stad gehad, dinsdag zijn we naar het Tiger Kingdom geweest en woensdag de eerste keer naar het zwembad. Het zwembad ligt bij een hotel aan de overkant van de straat tov het weeshuis en is verder niet heel groot. Er zijn ook maar twee ligbedden bijvoorbeeld! Ik zal komende week een paar foto's maken zodat jullie kunnen zien waar ik ga liggen bakken ;) Donderdag hebben we eerst een smoothie gedronken alvorens we gingen eten en had het geen zin meer om nog te gaan zwemmen en vrijdag bleek het zwembad gesloten wegens onderhoud. We hebben toen maar in de lounge gezeten en aangezien ik daar WiFi had heb ik Wie is de mol? kunnen kijken :) Helemaal top dus! Verder de avonden nog weinig gedaan. Afgelopen week ben ik telkens in het hotel aangekomen, gaan douchen en geskyped met thuis en daarna wat met die andere gaan eten.

Gister was natuurlijk de eerste vrije dag. We hebben eerst uitgeslapen en zijn toen buiten de deur gaan ontbijten. In het hotel hebben ze geen ontbijt, dus iedere ochtend start ik met een bekertje yoghurt op de hotelkamer en een stuk fruit. We vonden dus dat we gister wel verwend mochten worden :) Daarna zijn we naar de Zilveren Tempel (Wat Sri Suphan) gelopen met z'n 3e en hebben we eventjes wat rondgeslenterd in de Silver Ware Village. Een paar straatjes met allemaal zilverwerk, van armbandjes en kettingen tot enorme schalen. Vooral de Wat Sri Suphan was weer leuk om te zien aangezien dit de enige tempel is die van zilver is gemaakt en nu af was :) Twee jaar geleden stond hij nog in de steigers namelijk. 's Avonds zijn we toen weer lekker wat gaan eten en daarna ben ik met Janneke nog even naar een jazzbar geweest. Een stampvolle bar (de mensen zaten bijna op straat) met een big band, erg gezellig en leuk om te zien.

Ook vandaag weer uitgeslapen en gaan ontbijten. Daarna al eventjes over de avond markt gelopen die werd opgebouwd en naar een parkje gelopen. Hier heb ik heerlijk in de schaduw gezeten, mijn blog getypt, nagels gelakt en wat gelezen. Ook vanavond gaan we weer wat eten samen en naar de avondmarkt. Ik wil op zoek gaan naar een leuke tas en portemonnee voor hier :) Morgen weer op naar het weeshuis, erg veel zin in :)

Hoe is het in Nederland :)?

Liefs, Michèlle

  • 16 Maart 2014 - 16:57

    Ria Lintsen:

    Hoi Michelle,

    Blij te lezen dat je al een beetje gewend bent en dat de eerste week toch snel voorbij is gegaan.
    Leuk dat je samen met die meiden die er al waren, wat dingen kunt ondernemen,scheelt altijd weer en ze kunnen je ook wat wegwijs maken daar.
    Ik wens je veel succes en kijk uit naar je volgende verslag.
    Lieve groet van Bart&Ria

  • 16 Maart 2014 - 19:41

    Hanneke:

    Goed om te lezen dat je al meer hebt mogoen doen in het weeshuis en dat de week toch nog voorbij gevlogen is! En wat leuk om nu weer terug te zijn bij de tempel, maar nu zonder steigers! Geniet evan de tijd daar! xx Hanneke

  • 17 Maart 2014 - 14:55

    Woon Tussen Superman En Badman Dus Ben .......?:

    เฮ้ michelle ว่ามันคืออะไร
    คุณมีอยู่แล้วไทยน้อย
    ฉันอยากรู้วิธีการที่คุณเขียนในโดนัทไทย!
    มันเป็นวิธีการในสัปดาห์นี้ในสถานเลี้ยงเด็กกำพร้าหรือไม่

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Op naar Thailand

Lieve allemaal,

mijn reis staat bijna op het punt om te beginnen! Om jullie allemaal op de hoogte te houden van mijn avonturen in Thailand en de Filipijnen heb ik deze blog aangemaakt :)

Zaterdag 8 maart vlieg ik via Bangkok naar Chiang Mai waar ik voor 8 weken vrijwilligerswerk in een weeshuis zal gaan doen. Het weeshuis waar ik zal gaan werken ligt een 15 km ten noorden van Chiang Mai en telt ruim 600 kinderen van 0 tot 22 jaar. Van 0 tot 6 jaar zijn het jongetjes en meisjes, en van 7 tot 22 jaar zijn het enkel meisjes in dit weeshuis. Het zijn kinderen die geen ouders meer hebben of kinderen die afgestoten zijn door de familie omdat er niet voor hen gezorgd kan worden (http://www.baanviengping.go.th/en/about.html).

Volgens de verstrekte informatie hebben de kinderen in dit weeshuis voldoende kleding, voedsel en speelgoed. Het enige wat zij missen is liefde, dat wat de vrijwilligers komen geven! Ik zal dus veelal leuke dingen met de kinderen gaan doen, met ze gaan knuffelen en ze vooral veel aandacht geven. Daarnaast zal ik onder andere helpen met schoonmaken, de oudere kinderen helpen met hun engels en ga zo maar door. Ik zal aanstaande zondag als ik aan kom in Chiang Mai opgehaald worden door een lokale coördinator van WLS International (de organisatie waar ik dit bij geregeld heb) en naar het hotel worden gebracht waar ik dan voor 8 weken zal verblijven. Maandag ochtend zal zij mij dan de weg naar het weeshuis laten zien. Van maandag tot en met vrijdag zal ik met het openbaar vervoer iedere dag naar het weeshuis afreizen en in de weekenden zal ik Thailand/Chiang Mai verder kunnen ontdekken :)

Na dit avontuur reis ik door naar de Filipijnen waar ik samen met Bram nog 4 weken rond zal reizen! Ook voor deze periode staan onwijs leuke dingen op het programma, die ik met jullie zal delen.

Ik heb heel veel zin in mijn avontuur en ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen aan de andere kant van de wereld! Ik houd jullie sowieso op de hoogte door van tijd tot tijd een nieuw verhaal en enkele foto's te plaatsen :)

Liefs, Michelle

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2014

Salamat Po!

13 Mei 2014

Sawadee en Mabuhay

28 April 2014

Laatste keer... Sawadee Ka

16 April 2014

Happy Songkran :)

09 April 2014

Het circus :)
Michelle

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 15466

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Thailand

Landen bezocht: