Het circus :) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michelle Wijnen - WaarBenJij.nu Het circus :) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michelle Wijnen - WaarBenJij.nu

Het circus :)

Door: Michelle Wijnen

Blijf op de hoogte en volg Michelle

09 April 2014 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

Ik ben al weer halverwege als ik kijk naar mijn tijd hier in Chiang Mai! Jeetje, de tijd vliegt hier echt enorm. Ik kan wel zeggen dat ik mijn draai inmiddels helemaal gevonden heb en al een beetje op zie tegen het moment dat ik hier weer weg moet gaan. Maar goed, zo ver zijn we nog (lang) niet :)

Afgelopen dinsdag voelde ik me helaas niet zo lekker. Omdat ook Nicole nog een ochtendje mee ging richting de kindjes ben ik toch maar mee gegaan naar het weeshuis maar uiteindelijk na de eerste shift terug gegaan naar het hotel. De avond van te voren voelde ik me al een beetje slapjes, had ik pijn in mijn benen en had ik de gehele tijd het zweet over mijn rug lopen of het juist ineens hartstikke koud. Een middag rust deed gelukkig al wonderen, dus de volgende dag kon ik weer richting het weeshuis. Maar goed ook, want Tiziana en ik hadden een circusact voor de kids geregeld, tenminste dat hadden we geprobeerd.

Afgelopen maandag kwamen we na het eten namelijk twee gekke mannen op straat tegen waarvan er 1 in het circus werkte. Hij bleek hier met een vriend te zijn en op het geniale idee te zijn gekomen om samen een tuk tuk in Bangkok te kopen en daarmee naar Finland te gaan rijden (waar ze vandaan komen). Onderweg filmen ze hun avonturen wat daarna op tv zal worden uitgezonden. Ze hebben daardoor nu sponsoring om dit te kunnen doen en willen de tuk tuk later ombouwen tot een rijdende keuken om in Finland het Thaise eten te kunnen bereiden voor de mensen daar. Tot dusver loopt de reis nog niet helemaal zoals gepland en lopen ze al 3 maanden achter op schema omdat de registratie van de tuk tuk in Bangkok erg lang op zich heeft laten wachten en inmiddels de toestemming om Myanmar binnen te komen verlopen was/is. Ze zijn dus nu al langer dan gepland in Thailand/Chiang Mai en kunnen voorlopig ook nog niet verder wat mij op het idee bracht om te vragen of ze voor de kinderen in het weeshuis konden optreden. Hij zei dat hij zou overleggen met zijn vriend en wij hebben beloofd zijn gegevens aan Prachit te geven.

De volgende dag hebben we Prachit over de jongens verteld en gaf zij eigenlijk aan dat het niet echt ging omdat er andere plannen waren. Geen idee wat, maar goed! Ze zou overleggen en de jongens mailen. Toen we 's avonds in het hotel kwamen gaf het meisje van de receptie door dat Prachit mij gemaild zou hebben. Ik had alleen geen mail ontvangen en had geen idee waar ze het over had. Al snel begreep ik dat het over de circus jongens ging en vroegen wij of zij ook bevestigd hadden dat ze kwamen. Meer dan "yes, yes" met een niet-begrijpend gezicht kwam er niet meer uit dus Tiziana en ik hadden eigenlijk het vermoeden dat het niet helemaal goed was gegaan.

Hoe dan ook, de woensdag ben ik naar het weeshuis gegaan en hebben we vanaf half 2 op de jongens zitten wachten. Inmiddels kregen we de zoveelste onweersbui met fikse regen en zijn we na een uur wachten maar naar binnen gegaan. Helaas, het was dus toch mis gegaan... Maar toen :) Terwijl ik met een van de nannies de rijst ging halen zag ik ze een stukje verderop lopen :D De regen had ze enorm vertraagd maar ze waren er! Ze hebben vervolgens een 15-20min voor de wat grote kinderen opgetreden en er zaten allemaal stralende gezichtjes op de grond :D Het was echt super! En als extra bonus voor ons kregen Tiziana en ik ook nog een lift terug in de tuk tuk :) Helemaal top dus!

Donderdag was het helaas niet helemaal onze dag ;) Dit begon al bij het ontbijt... naast ons zat een Chinese dame enorm van haar maaltijd te genieten. De dame in kwestie zat zo gruwelijk te smakken dat Tiziana en ik geen woord meer konden uitbrengen en maar snel ons ontbijtje hebben gegeten. Eenmaal in de taxi richting het weeshuis zat er een Thais gezin bij ons die allemaal ergens op zaten te herkauwen. Het kleinste jongetje kreeg het duidelijk niet weg waardoor hij alles in de hand van zijn broer uit kitste en deze het vervolgens doodleuk uit het raam gooide. Opa had enkel wat vervelende vliesjes in zijn mond en gooide die gewoon op de grond in het taxibusje, precies op de plek waar mijn voeten stonden. Tijdens de lunch hadden we toen het genoegen om naast een zwangere dame te zitten die klaarblijkelijk nogal misselijk was en halverwege haar maaltijd alles uitspuugde in haar hand en als klap op de vuurpijl was mijn avond eten 's avonds een hel. Mijn Mexicaanse taco's (die ik twee weken eerder ook al geprobeerd had) waren zo ongelofelijk scherp dat ik de tranen in mijn ogen had staan, de hele avond last van mijn maag heb gehad en ik de volgende ochtend niet naar het weeshuis kon omdat ik in de buurt van de wc moest blijven :( Het was niet helemaal onze dag dus ;)

's Middags ging het gelukkig weer helemaal goed, ben ik naar het weeshuis gegaan en 's avonds heb ik afgesproken met Raoul en Juliette. Twee mensen die ik ken vanuit Nederland en nu hier zijn voor een vakantie :) Ik heb ze een beetje verteld over Chiang Mai en heel gezellig met ze gegeten. Afgelopen zaterdag heb ik weer lekker rustig aan gedaan en ben ik met Tiziana naar het park gegaan! Lekker liggen luieren in het zonnetje. We hadden drie dagen weekend omdat maandag blijkbaar een feestdag was! Zondag hebben we een fiets gehuurd en zijn we door en buiten Chiang Mai gaan fietsen. Erg leuk om te doen! We konden zo ook iets verder weg van ons hotel naar tempels gaan kijken en hebben uiteindelijk flink wat kilometers gemaakt. 'S avonds weer naar de Sunday Market gegaan en heerlijk rondgeslenterd.

Maandag hadden we het plan om nog wat tempels te bezoeken en richting China Town te gaan maar dat liep iets anders dan gepland. We willen aanstaande zaterdag namelijk naar het Elephant Nature Park, dus vol goede moed gingen we richting het kantoor om te boeken. Helaas waren alle dagen vol, tot 18 april :( We kunnen helaas alleen zaterdag nog dus enigszins teleurgesteld (we hebben nu een andere plek gevonden, dus gaan zaterdag toch :D) besloten we dan maar richting de vrouwen gevangenis te gaan voor een massage. Dan ons zo maar weer verwennen ;) Ik had van Raoul en Juliette gehoord dat het erg leuk was! Eenmaal daar was er inderdaad de wachtlijst waar we voor gewaarschuwd waren. We hebben daarom een afspraak gemaakt, zijn drie mooie tempels gaan bekijken en toen terug gegaan. De massage was echt fantastisch! De beste die ik tot dusver heb gehad. Een beetje gek was het wel om de beveiliging voor het gebouw te zien staan, het blijven toch gevangenen. De dames waren echter onwijs lief! Je vraagt je echt af waarom ze daar zitten. Het principe is wel heel mooi. De dames leren dus masseren, bakken of sieraden te maken zodat ze eenmaal 'terug in de samenleving' geld kunnen gaan verdienen en niet weer het verkeerde pad op gaan. De dames die masseren zitten in de laatste 6 maanden van hun zit :) Een erg toffe ervaring in ieder geval!

'S avonds zijn we richting de Night Bazaar gegaan om te kijken of we ergens een foto konden laten tekenen. Het is ongelofelijk gaaf om te zien hoeveel mensen hier fantastisch kunnen tekenen! Uiteindelijk een mannetje gevonden, even onderhandeld en de foto's gegeven :) Eind deze week mogen we onze tekeningen op gaan halen! Super benieuwd naar het resultaat :D Wordt vervolgd dus ;)

Tot snel! Liefs, Michelle

  • 09 April 2014 - 20:33

    Bart:

    Hallo Michelle

    Mooi die verhalen van je.
    Ik merk dat je je draai gevonden.
    Heel veel succes en plezier nog, zodat wij ook mooi mee kunnen genieten!
    Gr Ria en Bart

  • 09 April 2014 - 22:20

    Lisette:

    Leuk verhaal Michelle! Goed om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt!! Die massage in de gevangenis lijkt me echt bijzonder zeg! Ik ben ook benieuwd naar je tekening, hopelijk deel je hem met ons? ;-) veel plezier nog! Xx

  • 11 April 2014 - 10:51

    Mariëlla Wijnen:

    Hallo meisje, dat was weer een leuk verslag al wist ik het natuurlijk al in grote lijnen. Je wordt een echte schrijfster. Ik verheug me op volgende week om alles zelf te kunnen aanschouwen. Tot dan.
    Je mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Op naar Thailand

Lieve allemaal,

mijn reis staat bijna op het punt om te beginnen! Om jullie allemaal op de hoogte te houden van mijn avonturen in Thailand en de Filipijnen heb ik deze blog aangemaakt :)

Zaterdag 8 maart vlieg ik via Bangkok naar Chiang Mai waar ik voor 8 weken vrijwilligerswerk in een weeshuis zal gaan doen. Het weeshuis waar ik zal gaan werken ligt een 15 km ten noorden van Chiang Mai en telt ruim 600 kinderen van 0 tot 22 jaar. Van 0 tot 6 jaar zijn het jongetjes en meisjes, en van 7 tot 22 jaar zijn het enkel meisjes in dit weeshuis. Het zijn kinderen die geen ouders meer hebben of kinderen die afgestoten zijn door de familie omdat er niet voor hen gezorgd kan worden (http://www.baanviengping.go.th/en/about.html).

Volgens de verstrekte informatie hebben de kinderen in dit weeshuis voldoende kleding, voedsel en speelgoed. Het enige wat zij missen is liefde, dat wat de vrijwilligers komen geven! Ik zal dus veelal leuke dingen met de kinderen gaan doen, met ze gaan knuffelen en ze vooral veel aandacht geven. Daarnaast zal ik onder andere helpen met schoonmaken, de oudere kinderen helpen met hun engels en ga zo maar door. Ik zal aanstaande zondag als ik aan kom in Chiang Mai opgehaald worden door een lokale coördinator van WLS International (de organisatie waar ik dit bij geregeld heb) en naar het hotel worden gebracht waar ik dan voor 8 weken zal verblijven. Maandag ochtend zal zij mij dan de weg naar het weeshuis laten zien. Van maandag tot en met vrijdag zal ik met het openbaar vervoer iedere dag naar het weeshuis afreizen en in de weekenden zal ik Thailand/Chiang Mai verder kunnen ontdekken :)

Na dit avontuur reis ik door naar de Filipijnen waar ik samen met Bram nog 4 weken rond zal reizen! Ook voor deze periode staan onwijs leuke dingen op het programma, die ik met jullie zal delen.

Ik heb heel veel zin in mijn avontuur en ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen aan de andere kant van de wereld! Ik houd jullie sowieso op de hoogte door van tijd tot tijd een nieuw verhaal en enkele foto's te plaatsen :)

Liefs, Michelle

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2014

Salamat Po!

13 Mei 2014

Sawadee en Mabuhay

28 April 2014

Laatste keer... Sawadee Ka

16 April 2014

Happy Songkran :)

09 April 2014

Het circus :)
Michelle

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 15441

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Thailand

Landen bezocht: