Nieuwe (facebook) vrienden ;) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michelle Wijnen - WaarBenJij.nu Nieuwe (facebook) vrienden ;) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michelle Wijnen - WaarBenJij.nu

Nieuwe (facebook) vrienden ;)

Door: Michelle Wijnen

Blijf op de hoogte en volg Michelle

31 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,

Weer een berichtje vanuit het warme Thailand! Ik heb een rustig weekje achter de rug. Ik ben afgelopen week veel alleen geweest gedurende de avonden dus steeds lekker ergens wat gegeten en daarna op de kamer een serie gekeken en wat gelezen. Mijn dagen in het weeshuis waren verder ook niet zo speciaal! Ik heb weer lekker met de kindjes binnen geknuffeld en gespeeld. Gezien de vele smog in de lucht mogen we nog steeds niet met de kindjes naar buiten. Afgelopen maandag had ik wel even goede hoop dat de smog weg zou gaan aangezien we een enorme hoosbui hebben gehad met onweer en al. Voor een paar uurtjes konden we de bergen in de buurt zien liggen, maar helaas was die pret maar voor korte duur! De temperatuur zakte ook voor heel kort eventjes, maar steeg ook in rap tempo weer :) Ik kan mezelf hier op kippenvel zeker niet betrappen ;)

Donderdag heb ik wel een soort van inburgeringsmiddag gehad in het weeshuis! Echt onwijs leuk :) Ik zat bij de twee nannies Pich en Piew (van de eerdere verhalen) op een matras en liet ze een foto van Bram zien omdat ze daar naar vroegen. Al snel was ik mijn telefoon kwijt en hebben ze al mijn albums doorgespit volgens mij :D Vooral van de foto's van de taarten die ik op mijn telefoon heb werden ze ontzettend enthousiast. Met handen en voeten hebben we vervolgens een uurtje zitten kletsen met het resultaat dat zij weer een paar Engelse woorden rijker zijn, ik weer wat meer Thaise woorden ken en we vooral een heleboel gegiebel verder waren. Het was erg tof dat ze probeerde Engels te praten, aangezien ze zelf vinden dat ze dat absoluut niet kunnen en daarom ook niet durven te spreken. Ik moet in ieder geval over twee jaar naar Thailand terug en dan een bruidstaart bij me hebben voor een van de twee meiden. Jaja, beloofd is beloofd ;) Om de middag compleet te maken heb ik ook de vloer mogen dweilen :D Wat als grapje werd gevraagd vond ik natuurlijk helemaal leuk, dus kreeg ik een dweil en mocht ik mee poetsen. Ik heb geprobeerd in het tempo van hen mee te poetsen, met het gevolg dat ik een vuurrood hoofd had en me het zweet over mijn rug liep! Maar dat mag de pret niet drukken, het resultaat was in ieder geval dat alle nannies grote schik hadden en ook ik ineens door bijna allemaal aangelachen werd. Ik was toch even 'one of the guys' :D Ik mocht om 4 uur ook niet weg maar moest even wachten en met Piew en Pich mee naar huis. Zij hebben een klein verblijf op het terrein voor de nachten waarop ze geen nachtdienst hebben. Ik heb uiteindelijk alleen hun keukentje gezien omdat de rest niet opgeruimd genoeg zou zijn, maar wel helemaal leuk. En dezelfde middag ben ik ook Facebook vrienden met ze geworden :P

's Avonds ben ik opnieuw voor een voetmassage gegaan maar daar heb ik uiteindelijk weinig van meegekregen. De eigenaresse van de zaak ontdekte dat ik uit Nederland kwam en vond dat helemaal leuk omdat zij een Nederlandse 'vriend' zou hebben. Volgens mij is het echter meer het geval dat zij enorm verliefd op deze jongen is, en hij een prima vakantie in Thailand heeft gehad. Ik heb in ieder geval een uur lang allerlei vragen over Nederland mogen beantwoorden, berichtjes via haar telefoon naar hem moeten sturen in het Nederlands en daarna zelfs een gesprek tussen deze jongen en een vriend van hem mogen vertalen voor haar. Ik zal jullie er niet te veel mee lastig vallen maar het kwam er op neer dat zij naar Nederland wil komen maar een visum nodig heeft en de vriend van die jongen daarmee moet helpen. Ik geloof alleen dat zij niet zo geloofde dat haar 'vriend' echt zijn best deed om het te regelen, dus hij als bewijs het gesprek tussen hemzelf en die vriend heeft gestuurd. Niet dat zij daar iets van begrijpt in het Nederlands natuurlijk, dus ik mocht dat gaan zitten vertalen. Maar wat zeg je iemand als het gesprek eigenlijk niet zo ontzettend aardig overkomt... Oeps. Goed, om een lang verhaal kort te maken; ik heb een uur met haar zitten praten, geen flauw benul gehad van wat er aan mijn voeten gedaan werd en was aan het einde van de avond weer een nieuwe Facebook vriend rijker en heb mijn eerste uitnodiging voor een Thaise verjaardag op zak! Denk alleen dat ik toch maar pas en een andere massage salon ga zoeken... Was toch niet helemaal waar ik naar uitgekeken had ;)

Zaterdag ben ik weer alleen op stap geweest. Er was dit keer een Saturday Market waar ik over heen gewandeld heb en mezelf een leuke klein boekje voor mijn Thaise woorden heb gekocht en daarna ben ik weer wat mooie tempels gaan hoppen! De foto's zeggen genoeg denk ik :) Om maar snel mijn massage van donderdag te vergeten heb ik zaterdag een uitgebreide massage van 2uur genomen. Naast mijn voeten zijn dit keer ook mijn rug, nek en schouders gekraakt (Oeffff, best pittig tijdens de massage maar daarna zit het toch wel los ;) ) en ben ik lekker opgewarmd met kruidenstempels. Een erg lekkere massage in iets meer rust :P En 's avonds was Nicole weer in Chiang Mai dus hebben we nog iets gedronken, onwijs gezellig :D

Zondag heb ik samen met Nicole aan het zwembad gehangen, zijn we iets gaan eten en de avond markt weer leeg gaan kopen ;) Het Nederlandse meisje waar ik over vertelde bleek zich uiteindelijk bedacht te hebben en toch maar niet meer te zijn gekomen. Het Zwitserse meisje Tiziana is echter wel al hier :) Vanmorgen samen met Tiziana en Prachit naar het weeshuis gegaan en haar een beetje wegwijs gemaakt. Tijdens de pauze zijn we naar een meer gegaan om te lunchen en hebben we weer een stukje door Chiang Mai gereden. Ik ben vanmiddag in Chiang Mai gebleven om nog wat met Nicole te ondernemen wat uiteindelijk weer het zwembad is geworden omdat het water langs onze rug liep en het gewoonweg voor andere dingen veel te warm is. Vanavond heb ik mijn nagels laten lakken, helemaal leuk :) En de rest van de week weer gewoon hele dagen richting het weeshuis.

Zo, ik ben weer klaar met vertellen voor deze keer! Jullie horen snel weer iets van mij :)

Liefs, Michèlle

  • 31 Maart 2014 - 19:06

    Mariëlla Wijnen:

    Laat maar niet teveel foto's zien, want dan hoef ik niet meer te komen. Op de verhalen afgaand heb ik er onwijs veel zin in. Lekker zweten, luieren en gezellige dingen doen. Tot horens maar weer. Je mams

  • 31 Maart 2014 - 19:13

    Cristel:

    Hoi Michelle,
    Leuk om je verhalen te lezen, en wat geweldig dat je deze uitdaging bent aangegaan. Ik hoop dat je echt kunt genieten van deze levenservaring.
    Ik had een heel andere voorstelling van een weeshuis in Thailand, op jouw foto's te zien is het erg modern en ik begrijp dat er niet direct geld te kort is. Geef een knuffel van mij aan de kindjes en veel plezier straks met je moeder.
    groetjes Cristel

  • 31 Maart 2014 - 19:58

    Carola:

    Hoi Michelle,
    Leuk verhaal weer! Prachtige foto's...
    Volgens mij heb je de draai aardig gevonden. Wat een ervaring! Geniet er maar volop van:)
    Lieve groetjes
    Carola

  • 01 April 2014 - 22:03

    Jojanneke:

    Leuk om weer je verhaal te lezen, volgens mij vermaak jij je wel daar, fijn! Ben jaloers op de massages! ;) Geniet er van! Liefs, Jojanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Op naar Thailand

Lieve allemaal,

mijn reis staat bijna op het punt om te beginnen! Om jullie allemaal op de hoogte te houden van mijn avonturen in Thailand en de Filipijnen heb ik deze blog aangemaakt :)

Zaterdag 8 maart vlieg ik via Bangkok naar Chiang Mai waar ik voor 8 weken vrijwilligerswerk in een weeshuis zal gaan doen. Het weeshuis waar ik zal gaan werken ligt een 15 km ten noorden van Chiang Mai en telt ruim 600 kinderen van 0 tot 22 jaar. Van 0 tot 6 jaar zijn het jongetjes en meisjes, en van 7 tot 22 jaar zijn het enkel meisjes in dit weeshuis. Het zijn kinderen die geen ouders meer hebben of kinderen die afgestoten zijn door de familie omdat er niet voor hen gezorgd kan worden (http://www.baanviengping.go.th/en/about.html).

Volgens de verstrekte informatie hebben de kinderen in dit weeshuis voldoende kleding, voedsel en speelgoed. Het enige wat zij missen is liefde, dat wat de vrijwilligers komen geven! Ik zal dus veelal leuke dingen met de kinderen gaan doen, met ze gaan knuffelen en ze vooral veel aandacht geven. Daarnaast zal ik onder andere helpen met schoonmaken, de oudere kinderen helpen met hun engels en ga zo maar door. Ik zal aanstaande zondag als ik aan kom in Chiang Mai opgehaald worden door een lokale coördinator van WLS International (de organisatie waar ik dit bij geregeld heb) en naar het hotel worden gebracht waar ik dan voor 8 weken zal verblijven. Maandag ochtend zal zij mij dan de weg naar het weeshuis laten zien. Van maandag tot en met vrijdag zal ik met het openbaar vervoer iedere dag naar het weeshuis afreizen en in de weekenden zal ik Thailand/Chiang Mai verder kunnen ontdekken :)

Na dit avontuur reis ik door naar de Filipijnen waar ik samen met Bram nog 4 weken rond zal reizen! Ook voor deze periode staan onwijs leuke dingen op het programma, die ik met jullie zal delen.

Ik heb heel veel zin in mijn avontuur en ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen aan de andere kant van de wereld! Ik houd jullie sowieso op de hoogte door van tijd tot tijd een nieuw verhaal en enkele foto's te plaatsen :)

Liefs, Michelle

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2014

Salamat Po!

13 Mei 2014

Sawadee en Mabuhay

28 April 2014

Laatste keer... Sawadee Ka

16 April 2014

Happy Songkran :)

09 April 2014

Het circus :)
Michelle

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 15453

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Thailand

Landen bezocht: