Dag 2: Tiger Kingdom en de pyjamabroek :) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michelle Wijnen - WaarBenJij.nu Dag 2: Tiger Kingdom en de pyjamabroek :) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Michelle Wijnen - WaarBenJij.nu

Dag 2: Tiger Kingdom en de pyjamabroek :)

Door: Michelle Wijnen

Blijf op de hoogte en volg Michelle

11 Maart 2014 | Thailand, Chiang Mai

Lieve allemaal,

een kort verhaaltje omdat ik jullie wat foto's wil laten zien :) Vandaag ben ik de tweede dag naar het weeshuis gegaan. 's Ochtends heb ik bij de kleintjes geholpen en 's middags ben ik bij de baby'tjes geweest. Bij de kleintjes mocht ik in eerste instantie met 1 meisje buiten gaan spelen op een matje, maar later kwamen ook enkele andere kindjes naar buiten en had ik na een tijdje een groepje hummeltjes op een mat. Terwijl een deel van de groep geknipt werd mocht ik even later helpen bij het geven van de rijst net voor het slapen gaan. Toen iedereen bij de kapper klaar was, kreeg ook het andere deel eten maar kreeg ik te horen 'volunteers no fooooooood, only play...', beetje gek dus. De baby's waren na onze enorme pauze wel erg aandoenlijk. Heerlijk zitten knuffelen en spelen met die kleintjes! Er zitten werkelijk waar prematuurtjes bij, ongelofelijk. Pas een paar weekjes oud!!

Tussen de middag werden we ook vandaag gehaald door Prachit voor een bezoekje aan het Tiger Kingdom, een toeristische trekpleister waar je voor veel geld op de foto mag met een tijger, groot of klein. Nu ben ik niet zo'n held met dieren en al zeker niet met tijgers, dus op de foto ben ik niet gegaan maar we hebben daar wel heerlijk gegeten. Morgen gaan we dus wel richting het zwembad in de pauze, ben benieuwd hoe dat bevalt!

Na onze dag in het weeshuis weer terug gegaan richting het hotel en nog eventjes over de markt gelopen op zoek naar lange broeken. Ik heb uiteindelijk 3 pyjama's kunnen vinden, zoals jullie op de foto's kunnen zien ;) Wat vinden jullie er van?

Net weer even lekker gegeten en zo richting bed! Alvast slaap lekker allemaal :)

Liefs, Michèlle

  • 11 Maart 2014 - 19:14

    Mariëlla Wijnen:

    Hallo lieverd,
    Dit verslag klinkt al een beetje beter dan dat eerste. Het ziet er ook wel allemaal redelijk uit hoor. Stop maar zo'n baby in de handbagage, krijgen we ook nog groot. Ik hoop inderdaad dat je thuis er weer pyamabroeken van maakt want ik zie je niet lopen in die broeken. Ik hoop morgen vromer van het golfen terug te zijn om even te kunnen skypen. Hopelijk slaap je nu lekker. Liefs je moeke

  • 11 Maart 2014 - 20:19

    Jojanneke:

    Leuk om wat foto's te zien! Het weeshuis ziet er verzorgd uit :-) En de broeken zijn goedgekeurd hoor, kleurrijk en comfortabel! ;-) veel plezier nog met de kids daar! Liefs, Jojanneke

  • 12 Maart 2014 - 22:37

    Lisette:

    Ha Michelle!

    Ik heb even bijgelezen over je aankomst en je eerste 2 dagen in het weeshuis. Zo te lezen is het nog wat onwennig, maar ik weet zeker dat je snel je draai gaat vinden! Geniet van alle bijzondere dingen om je heen en van het zwembad smiddags ;-)

    Kus lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Op naar Thailand

Lieve allemaal,

mijn reis staat bijna op het punt om te beginnen! Om jullie allemaal op de hoogte te houden van mijn avonturen in Thailand en de Filipijnen heb ik deze blog aangemaakt :)

Zaterdag 8 maart vlieg ik via Bangkok naar Chiang Mai waar ik voor 8 weken vrijwilligerswerk in een weeshuis zal gaan doen. Het weeshuis waar ik zal gaan werken ligt een 15 km ten noorden van Chiang Mai en telt ruim 600 kinderen van 0 tot 22 jaar. Van 0 tot 6 jaar zijn het jongetjes en meisjes, en van 7 tot 22 jaar zijn het enkel meisjes in dit weeshuis. Het zijn kinderen die geen ouders meer hebben of kinderen die afgestoten zijn door de familie omdat er niet voor hen gezorgd kan worden (http://www.baanviengping.go.th/en/about.html).

Volgens de verstrekte informatie hebben de kinderen in dit weeshuis voldoende kleding, voedsel en speelgoed. Het enige wat zij missen is liefde, dat wat de vrijwilligers komen geven! Ik zal dus veelal leuke dingen met de kinderen gaan doen, met ze gaan knuffelen en ze vooral veel aandacht geven. Daarnaast zal ik onder andere helpen met schoonmaken, de oudere kinderen helpen met hun engels en ga zo maar door. Ik zal aanstaande zondag als ik aan kom in Chiang Mai opgehaald worden door een lokale coördinator van WLS International (de organisatie waar ik dit bij geregeld heb) en naar het hotel worden gebracht waar ik dan voor 8 weken zal verblijven. Maandag ochtend zal zij mij dan de weg naar het weeshuis laten zien. Van maandag tot en met vrijdag zal ik met het openbaar vervoer iedere dag naar het weeshuis afreizen en in de weekenden zal ik Thailand/Chiang Mai verder kunnen ontdekken :)

Na dit avontuur reis ik door naar de Filipijnen waar ik samen met Bram nog 4 weken rond zal reizen! Ook voor deze periode staan onwijs leuke dingen op het programma, die ik met jullie zal delen.

Ik heb heel veel zin in mijn avontuur en ben erg benieuwd hoe het mij gaat bevallen aan de andere kant van de wereld! Ik houd jullie sowieso op de hoogte door van tijd tot tijd een nieuw verhaal en enkele foto's te plaatsen :)

Liefs, Michelle

Recente Reisverslagen:

29 Mei 2014

Salamat Po!

13 Mei 2014

Sawadee en Mabuhay

28 April 2014

Laatste keer... Sawadee Ka

16 April 2014

Happy Songkran :)

09 April 2014

Het circus :)
Michelle

Actief sinds 04 Maart 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 15438

Voorgaande reizen:

08 Maart 2014 - 02 Juni 2014

Op naar Thailand

Landen bezocht: